לוגו מכון קיברשטיין

מעדכנות ומעלות עוד הילוך

19 בספטמבר 2023

ארבעה חודשים חלפו מאז נפגשנו כולנו יחד למפגש עבודה בתחילת מאי בגן הבוטני. הרבה מאוד קרה מאז . העבודה בצוותי העבודה נמשכה במרץ. הנה טעימה ממה שעשינו, ביחד. 

אוואטר

מעדכנות ומעלות הילוך

ארבעה חודשים חלפו מאז נפגשנו כולנו יחד למפגש עבודה בתחילת מאי בגן הבוטני. הרבה מאוד קרה מאז . העבודה בצוותי העבודה "יוצרות נבחרת", "כיכר ספרא" ו-"בוחרים.ות בנבחרות"  נמשכה במרץ תוך תיאום וסינרגיה מתמדת. הנה טעימה ממה שעשינו, ביחד. 

נקודת המוצא שלנו הייתה זו: חמש נשים בלבד מתוך 31 מושבים במועצת העיר. את התמונה הזו בדיוק באנו לשנות!

5 מתוך 31

אנחנו שמחות לבשר שנכון לעכשיו, ימים ספורים לפני סגירת הרשימות ופרסומן, יש:
חמש סיעות עם רשימת רי'צרצ' 5050: ירושלים אחת (משה לאון) התעוררות (אדיר שוורץ) האיחוד הירושלמי (יוסי חביליו) והסיעה של אבישי כהן (חרדים מודרנים) וסיעת "כל תושביה" (ואליד אבו תאיה)
בראש שתי סיעות עומדת אישה (יעל ענתבי, ליכוד) וחגית משה (הציונות הדתית)

אז מה עשינו?

עידוד נשים להתמודד ותמיכה במתמודדות:
נפגשנו ושוחחנו עם נשים כדי לעודד אותן להתמודד בבחירות במסגרת סיעות שונות וגם המלצנו על נשים מצוינות לראשי סיעות שהתחייבו לשלב נשים בחמישייה הפותחת של הסיעה

נייר עמדה "סטנדרט מגדרי עירוני":
יצרנו נייר עמדה שכולל אמות מידה והמלצות ממוקדות לקידומה של ירושלים למען כלל התושבות והתושבים, בדגש על סוגיות מגדריות. יעצנו לסיעות שונות בכל הנוגע לפרק השוויון המגדרי במצבע שלהן

למידה משותפת:
קיימנו שלושה מפגשי למידה למועמדות ולפעילות שתומכות בהן בנושאים: דת, מגדר ועיר בהובלת קולך – פורום נשים דתיות ונאמני תורה ועבודה, חסמים במעבר מפוליטיקה קהילתית לפוליטיקה עירונית עם ד"ר אורלי ראובני ופרופ' מרגלית שילה שסיפרה לנו על הסופרז'יסטיות העבריות הראשונות, וגם, סדנת הכשרה בנושא עבודה אפקטיבית ברשתות החברתיות עם עינת ברזילי ויסכה בשיא-אופנהיים. בעקבות הסדנה מיסדנו את הפרקטיקה של פירגון הדדי ברשת.

פורשות את הרשת

מפגשים עם ראשי סיעות שנענו לקריאה שלנו להיפגש ולשמוע על "כיכר ספרא":
נפגשנו עם משה ליאון, ראש העיר ויו"ר סיעת "ירושלים אחת", עם אדיר שוורץ, יו"ר סיעת התעוררות ועם אבישי כהן, יו"ר הסיעה של חרדים מודרניים.  בכל מפגש השמענו את הקולות של נשים מקהילות שונות ברחבי העיר, הצגנו את נייר העמדה שלנו והצענו עזרה וליווי לנשים המתמודדות ברשימה

ימי צילומים:
קיימנו שני ימי צילומים בסטודיו של הצלמת הנפלאה שלנו, אביגיל פיפרנו-באר למועמדות ולפעילות התומכות בהן. הייתה אווירה נהדרת של פירגון הדדי ותקווה להצלחה של כל אחת ואחת.

היינו ועודנו כתובת מקצועית ותומכות למועמדות:
נפגשנו עם מועמדות בסיעות שונות באופן פרטני כדי להכיר לעומק אותן ואת הצרכים הייחודיים שלהן. הצענו אוזן קשבת, ייעוץ מקצועי ורעיונות למיתוג עצמי אפקטיבי.

העלנו את ירושלים על ראש שמחת הכנסת:
השתתפנו בשני כנסים בכנסת בנושא ייצוג לנשים בבחירות המוניציפליות. באחד הכנסים הצגנו את הנתונים – העגומים – אבל בעיקר סיפרנו מה אנחנו עושות כדי לשנות את המצב!

עידוד הצבעה לסיעות שוויוניות ולחיזוק אופה הפלורליסטי של ירושלים:
יחד עם המרכזים לצדק חברתי, כינסנו שולחן עגול של ארגוני חברה אזרחית ללמידה ותכנון פעולות לעידוד הצבעה ביום הבחירות. השולחן העגול פתוח להצטרפות של ארגונים ופעילות.ים וייפגש בזום מידי שבועיים עד לבחירות.

בנינו קמפיינים ברשתות שילוו אותנו עד ליום הבחירות: תחת המותג "כיכר ספרא" המשותף לשלושת הצוותים, יצרנו מדבקות לעידוד הצבעה, קמפיין "יש לביאות בירושלים" וכן עדכונים מהתקשורת על הזירה הפוליטית בירושלים שמתחילה להתעורר מנמנומה.

הצגנו בדיון האחרון לקדנציה זו של הוועדה לקידום מעמד האישה בעירייה:
נתנו סקירה של הבחירות בירושלים מבחינה מגדרית; מספר המועמדות ומיקומיהן בסיעות השונות, וכן סדר היום שחשוב לנו לקדם לקראת הבחירות: שוויון בכלל, ושוויון מגדרי בפרט וחיים משותפים.

יופי, אבל מה הלאה? 

מעכשיו ועד 31 באוקטובר נתמקד בהמשך התמיכה במועמדות שתהיינה יותר ויותר חשופות לעין הציבורית, נמשיך לתת בולטות לנייר העמדה שלנו ובעיקר – נדאג לעורר את הציבורה הירושלמית ולהוציא אותה להצביע!

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ  של ארגונים ופעילים.ות בנושא עידוד הצבעה:
https://chat.whatsapp.com/KIaKk1aLSmII9LYj4VrAmW

להתנדבות בקמפיין עידוד הצבעה של המרכזים לצדק חברתי:
http://lakahat.merkazim.org/join

והכי חשוב, אנא רישמו ביומנים, 16 באוקטובר משעה 20:00 אירוע מפגש עם הנשים המועמדות וחגיגה של השפעה נשית

31.10 הקול שלך משפיע

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email